افزایش انگیزه در بی‌ حوصلگی

بی حوصلگی

با راه‌های افزایش انگیزه در بی‌ حوصلگی آشنا شوید

بی حوصلگی یکی از حالت‌های روحی و جسمی می‌باشد که معمولا گریبان گیر بسیاری از افراد می‌شود. گاها افراد علت بی حوصلگی خود را می‌دانند. ولی زمانی هم پیش می‌آید که افراد نمی‌دانند چرا دچار بی انگیزه‌گی و بی‌حوصلگی شده‌اند. در هر صورت فرقی ندارد چه شما علت آن را بدانید یا نه روش‌های مختلفی برای از بین بردن این حالت و فراخواندن شادی و انگیره و علاقه در زندگی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین راه‌های افزایش انگیره در بی حوصلگی را بیان نماییم.

چرا بی حوصلگی به سراغمان می‌آید؟

بی حوصلگی می‌تواند در تمامی جنبه‌های زندگی شما، از جمله زندگی شخصی و یا شغل و روابط و … پیش آید. برای مثال احتمال دارد یک کمبود و یا بیماری خاص و یا جابجایی در هورمونهای بدنتان داشته باشید. شاید انجام کارهای تکراری برای شما خسته کننده شده است، شاید از لحاظ اعتماد به نفس پایین هستید. در هر صورت فرقی ندارد هیچ کدام از این حالت‌ها بدون چاره نیستند و به راحتی می‌توان انگیزه‌ را به زندگی برگرداند.

1- ورزش، خواب، تغذیه:

افراط و تفریط در هر کدام از موارد بالا می‌توانند اختلالاتی در جسم و روان شما ایجاد نمایند. برای مثال ورزش بیش از حد می‌تواند موجب کوفتگی بدن و عدم توانایی انجام برخی از کارهای ساده شود، و یا خواب کم موجب خستگی و بی حوصلگی می‌شود و همینطور تغذیه‌ی ناسالم و یا پرخوری و کم خوری هر کدام تبعات خاص خود را دارند. پس سعی کنید در تمامی این موارد اعتدال را رعایت کنید تا دچار مسائل جسمی و روحی ناشی از آنها نشوید. ورزش کردن و پیاده روی تا حد مناسب را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. حتما در طول شبانه روز 7 ساعت استراحت داشته باشید و در صورتی که در تغذیه‌ی شما تداخلات و یا مسئله‌ای وجود دارد، حتما با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

2- روی یک مهارت جدید وقت بگذارید:

حتما لیستی از مهارت‌هایی که دوست دارید یاد بگیرید ولی تاکنون به هر دلیلی برای یادگیری آنها وقتی اختصاص نداده‌اید، تهیه کنید. سپس مهم‌ترین و با اولویت‌ترین آنها را انتخاب کنید و در صورتی که وقت دارید به صورت خود آموز و از طریق آموزش‌های ویدئویی شروع به یادگیری کنید و هر روز 30 دقیقه الی یک ساعت برای یادگیری مهارت جدید زمان بگذارید. حتی می‌توانید در کلاس آموزشی شرکت کنید و از یادگیری یک مهارت جدید لذت ببرید.

یادگیری مهارت جدید

3- مدیریت زمان را یاد بگیرید:

 قبل از اینکه کارهای ضروری شما  به فوریت تبدیل شوند، آنها را در مناسب‌ترین زمان خودشان انجام دهید.

مدیریت زمان را به این شکل آغاز کنید:

  • کارهایتان را اولویت بندی کنید و کارهایی را انجام دهید که اولویت بالاتری دارند و از انجام کارهایی با اولویت پایین‌تر بپرهیزید.
  • زمانی که در حال انجام کاری هستید، از انجام کارهای جدید بپرهیزید و تا اتمام کار قبلی سراغ کار جدید نروید.
  • به کارهایتان یک زمان مشخص اختصاص دهید زیرا معمولا کارها در همان بازه‌ی زمانی مشخص شده انجام می‌شوند.
  •  فعالیتهایی را که قصد انجام دادن آنها را دارید به کارهای کوچک پنج دقیقه ای تقسیم کنید. کارهایی که چنین ویژگی ای داشته باشند به سادگی قابل انجام خواهند بود.
  • از قانون دو دقیقه‌ای استفاده کنید : بسیاری از کارها زمانی کمتر از دو دقیقه برای انجام نیاز دارند بنابراین فورا انجامشان دهید و گرنه تجمیع آنها وقتتان را هدر می دهند.

با انجام دادن این راهکارهای ساده به خوبی می‌توانید زمان را در دست بگیرید و از اتلاف وقت بپرهیزید و برای انجام کارهای مورد علاقه‌ی خودتان نیز زمان داشته باشید.

4- به ظاهر و باطن خود برسید:

برای اینکه بتوانید روی افکار و احساسات خود کنترل داشته باشید بهتر است قانون ارتعاش و قانون جذب را فرا بگیرید و با به کارگیری تکنیک‌ها و ترفندهای آن زندگی خود را به بهشت تبدیل کنید.

ظاهر هر فردی نمایانگر درون او می‌باشد. زیرا از کوزه همان برون تراود که اوست. پس بسیار مهم است که ظاهر آراسته و مرتب داشته باشید.

و در پایان…

بی حوصلگی یک حالت موقتی و زودگذر است. آنچه مهم است این است که به خود تلقین نکنید که حالتان خوب نیست. از عبارات تاکیدی استفاده کنید و سعی کنید با ایجاد شادی‌های کوچک در زندگی از تمامی لحظات زندگی خود لذت کافی را ببرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code